avagy családi kedvencek kicsiknek és nagyoknak

Tejbevonó a konyhában

Tejbevonó a konyhában

a tökéletes puha aranygaluska karamell öntettel

avagy tej- tojás és dió nélkül is tökéletes lesz,

2016. augusztus 26. - Tejbevonó
Ezt a receptet én állítottam össze, pontosabban volt egy aranygaluska
receptem, tojással és tejjel, amit át alakítottam és megfeleztem a mennyiséget, mert kettőnknek ez elég lesz.
A kicsi fiunk, ugye még másfél évesen nem ehet csonthéjasokat, ezért úgy variáltam át, hogy fahéjjal és kakaóval készüljön.De lehet nyugodtan dióval is csinálni, csak akkor 20 dkg dió kell bele.
Az eddig elfogyasztott aranygaluskák alapján, ez a recept által elkészített lett a LEGJOBB amit valaha ettem.
Annyira finom lett, hogy a kisfiam egy rendes emberes adagot vágott
be belőle..
Egy kisebb jénait használtam.
img_0507_1.JPG

Hozzávalók az aranygaluskához:

  • 300 g liszt

  • 1/2 csomag szárított élesztő+1 kanál cukor

  • 1 bögre rizstej (kb. 2,5 dl)

  • 50 g olaj

  • 50 g cukor

  • egy csipet só

  • 1 teáskanál fahéj+ 3 evőkanál porcukor

  • kakaó

Elkészítés:

A tejet meg langyosítom és bele teszem az egy kanál cukrot és felfuttatom az élesztővel.

A lisztet, sót, cukrot össze keverem, majd az olajat is és az élesztőt is hozzá adom.

Ezt össze gyúrom, majd dagasztom kb. 10 percig ( ha a tészta nagyon ragadós,akkor kér még bele egy kis lisztet, de nem sokat, nehogy kemény legyen a végeredmény) Addig kell dagasztani, amíg hólyagos lesz.

Egy olajjal vékonyan kikent tálban duplájára kelesztem.( kb. 2 óra)

Ha megkelt, lisztezett felületen, kb. fél centire nyújtom. Majd egy feles pohár átmérőjű pogácsaszagatóval, vagy feles pohárral ki szaggatom.

A fahéjt a cukorral ki keverem.

Egy kisebb jénait ki kentem olajjal és megszórtam zsemlemorzsával, majd az első réteg tésztát bele tettem.

Megkenem a tetejét olajjal, majd a fahéjas cukorral meghintem, erre teszem a következőréteget, megolajozom és ezt már kakaóval szórom meg. A legfelső rétegre pedig fahéjas cukrot teszek, le fedem.

Előmelegítem a sütőt 180 fokra, majd körülbelül 35-40 percig sütöm.

Amíg sül a galuska,addig el készítem a karamellt.

Karamell

Hozzávalók:

  • 125 g rizstej

  • 125 g cukor

  • 2 evőkanál víz

  • 10 g vaj

Elkészítés:

A vizet és a cukrot fel teszem főni takarék lángon, közben néha megkeverem, de oda kell figyelni a színére, mert még a tejjel is fog főni..

Ha aranybarna lett a cukor le veszem a tűzről és óvatosan bele teszem a vajat, és elkeverem, majd a tejet is elkeverem benne.

(nem kell megijedni, ha darabos lesz, majd feloldódik főzés közben)

Vissza teszem a gázra és folyamatosan kevergetem. Akkor lesz jó, ha valahogy úgy néz ki mint a képen.img_0478.JPG

Ez sűrűsödni fog, mikor kihűl.Akkor csurgatom az aranygaluskára.

Befőttes üvegben ,hűtőben eláll 1-2 hétig.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://tejbevono.blog.hu/api/trackback/id/tr1711653692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

walteristvan 2023.05.04. 10:19:24

Mivel "kezdő háziasszony" vagyok, azt kérdezem, hogy mi az a rizstej és a szárított élesztő?
süti beállítások módosítása